En tjänst med många namn – men vi kopplar effektivt rätt samtal till rätt person i rätt tid…
iTell svarstjänst ser till att rätt samtal kopplas till rätt person i rätt tid eller tar ett meddelande som skickas direkt via e-post och/eller sms.
iTell svarstjänst hjälper stora som små företag, kommuner och offentlig förvaltning med olika telefonpassningsuppdrag. Våra största kunder har fler än 1 000 anställda i olika länder och våra minsta kunder är enmansföretag som ser fördelen av att aldrig förlora ett samtal.
iTells telefonister arbetar i det egna svarssystemet iPass vilket bland annat innehåller samtliga av de uppgifter som återfinns via kundens eget svarssystem/växel. Uppdatering sker löpande av kundansvarig telefonist antingen via telefonkontakt med företaget alternativt via e-post i samband med lokala uppdateringar på befintlig växel. iTell kan även erbjuda integrationer mot t ex AD, Outlook, Touchpoint och Gmail.
Företagets växelnummer vidarekopplas till ett specifikt svarsnummer för respektive kontor/ort och besvaras enligt de riktlinjer som förmedlats av kunden. Vidarekoppling av samtal sker via sökningar på namn, position, avdelning, ansvarig chef, anknytning, adress, ansvarsområde etc. Vid ej svar, upptagen eller hänvisad anknytning förmedlas meddelande via e-post, SMS eller fax utan kostnad.
Kunder som ringer från företag och vill sälja olika produkter, tjänster etc. kan växeln filtrera bort och endast förmedla kontakter av intresse. Ni som kund väljer själva hur mycket eller lite ni vill använda tjänsten, vilket även kan variera efter behov eller säsong.
Frigör viktiga resurser, låt iTell svarstjänst ta hand om samtalen.